Op naar de Hermitage Mall - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anniek Groot - WaarBenJij.nu Op naar de Hermitage Mall - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anniek Groot - WaarBenJij.nu

Op naar de Hermitage Mall

Door: Anniek de Groot

Blijf op de hoogte en volg Anniek

09 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Vandaag zijn Jana en ik naar de Hermitage Mall geweest. Dit is een wat groter winkelcentrum.

In de warmte (ongeveer 32 graden) zijn we op de fiets gestapt. Fietsen in dit land is nog een heel gedoe. Je moet met van alles rekening houden. In Suriname rijden ze aan de linker kant en ook zijn er niet echt fietspaden. Je fietst dus als het ware op de grote weg, terwijl je soms wat grote en diepe gaten in de weg probeert te ontwijken. De auto's rijden vlak langs je heen en nagenoeg iedereen vindt het leuk om naar je te toeteren, wat af en toe wel eens schrikken is als het om een vrachtwagen gaat met een zwaar en luid geluid. Ook het fluiten en geroep van de mensen als je voorbij komt is even wennen. Soms is het leuk, maar af en toe krijg je er ook wel weer genoeg van.

Van een vrouw die we in een auto tegen kwamen kregen we de tip om onze tassen aan de andere kant te dragen (aan de linker kant). Het was haar namelijk opgevallen dat we door een witte auto achtervolgd werden. Toen deze witte auto voor ons stopte op de weg hebben we besloten om om te keren, zodat we geen confrontatie aan hoefden te gaan. Dit wierp zijn vruchten af, want even later reed de auto door. We bedankten de vrouw voor de tip en vervolgden onze weg naar de Hermitage Mall.

Eenmaal aangekomen bij de Hermitage Mall waren we blij dat er airco in de winkels aanwezig was. Het is zo ontzettend warm in de zon dat alle beetjes schaduw welkom zijn. We hadden verwacht dat de Hermitage Mall erg groot zou zijn, maar dit viel achteraf best wel tegen. Er waren niet zo heel veel winkels, maar het feit dat er wat meer winkels op één locatie waren was een luxe. Ook was er een McDonalds aanwezig in de Mall. Hier hebben we lekker een verkoelende chocolade milkshake gedronken. Terwijl we lekker koel in de McDonalds van onze milkshakes aan het genieten waren, kwam er een meisje naar ons toe. Ze wou graag met ons op de foto. We voelden ons eventjes erg beroemd. Ook haar moeder wou erg graag met ons op de foto. Toen we weer aan onze tafel zaten en ik mijn haren los deed omdat het nog niet helemaal droog was van het wassen vanochtend, kwam het meisje weer naar mij toe gelopen. "Wat heb jij een mooie lange haren." Ik moest er wel een beetje om lachen.

Straks gaan we nog even een stukje fietsen en vanavond lekker uit eten.

Veel lieve groetjes vanuit het warme Suriname,

Anniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Hoi hoi, Ik ben Anniek en voor mijn opleiding Medische Hulpverlening loop ik op het moment stage op de Spoedeisende Hulp in het Academisch Ziekenhuis Paramaribo in Suriname. Ik ga een blog bijhouden over mijn avonturen in dit tropische land. Mocht je het leuk vinden, dan kan je al mijn verhalen hier lezen. Lieve groetjes vanuit het warme Paramaribo, Anniek

Actief sinds 09 April 2016
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 2193

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 05 September 2016

Op stage in Suriname

Landen bezocht: